neděle 3. června 2012

Proč číst o managementu času a života?

Každodenní tempo a nápor, kterému jsme vystaveni, se tak zrychlují, že mnoho lidí pociťuje skutečnou ztrátu kontroly nad svými životy. A přitom každý si přeje zvládat a kontrolovat svůj život. Jde o jedno z nejsilnějších přání člověka. Co ale s tím? Jak mít svůj život a čas pod kontrolou a stát se svobodným.




"Milujete svůj život? Pak nemrhejte svým časem, neboť z něho je život udělán."
Benjamin Franklin


V názvu je uveden "management času a života". Nebudeme se zde soustředit výlučně na hospodaření s časem, ale na dosažení vnitřní pohody. Protože hospodaření s časem je pouze souborem schopností a nástrojů, které nám mají pomoci efektivněji kontrolovat naše vlastní životy. Tajemný návod na dosažení vnitřního míru spočívá v pochopení našich vlastních niterných základních hodnot - věcí, které jsou pro nás v našich životech nejdůležitější - a v tom, že se odrážejí v našem každodenním jednání.

Hlavní myšlenky se budou opírat o člověka, od kterého jsem se hodně naučil a který mne inspiroval k vlastní tvořivosti a hledání, jak efektivněji a mnohem lépe využívat svůj čas. Jmenuje se Hyrum W. Smith a je jedním ze čtyř zakladatelů společnosti Franklin Quest Co. (dnes přetransformované do podoby Franklin Covey). Jeho kniha 10 přírodních zákonu managementu času a života se mi stala průvodcem a učitelem. 


V průběhu života jsem se seznámil s mnoha variantami a způsoby, jak svůj čas řídit, ale nedosahoval jsem těch výsledků, které jsem chtěl. Pak jsem objevil jednoduchou avšak zásadní myšlenku, která mi ukázala, kde dělám chybu: 

Je nutné, aby naše činnost odrážela naše nejhlubší základní hodnoty.

Najednou jsem se na svůj život a čas v něm určený začal dívat úplně jinak. Budu o nich zde vyprávět. Mnohé ze zásad, které jsem se naučil vám budu postupně popisovat, protože jsem přesvědčen, že by se o nich měl dozvědět úplně každý. 

Mnoho lidí, když s nimi hovořím o jejich představě života mi vypráví, co by rádi udělali, čím chtěli dříve být a čeho chtěli dosáhnout, ale něco se změnilo a ono se to nakonec nesplnilo. Když jsem o tom přemýšlel, uvědomil jsem si, že ve většině případů to bylo způsobeno tím, že měli špatné návyky a znalosti o tom, jak vytoužených snů dosáhnout. 

Na světě jsou lidé, kteří jsou na všechno naštvaní, nazlobení, bez energie, nešťastní a otrávení, ale jsou tu i lidé úspěšní, šťastní, aktivní, vitální a plní energie (klidně i ve vysokém věku). Rozdíl mezi nimi je v tom, že ti druzí ví něco, co první skupina lidí neví. Co to je vám budu prostupně na tomto místě prozrazovat.



Žádné komentáře:

Okomentovat